nog meer van Galilea - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Myriamsisraelreis2012 - WaarBenJij.nu nog meer van Galilea - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Myriamsisraelreis2012 - WaarBenJij.nu

nog meer van Galilea

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg

20 November 2012 | Israel, Tiberias

Vandaag uitstekend weer rond het Meer van Galilea en van dreiging niets gemerkt. Onze gids houdt ons prima op de hoogte van de politieke ontwikkelingen.
Wij waren vandaag op het meer van Galilea.
Waar Jezus allemaal is geweest, hebben we aan de hand van door ons gelezen bijbelteksten kunnen volgen.
We bezochten een in een klein museum opgestelde, uit de modder opgegraven en zorgvuldig geconserveerde boot uit Jezus' tijd.
In een moderne replica, met dieselmoter, van deze boot, hebben we net als Jezus op het meer gevaren.
Daarna vertrokken we naar de opgraving van Kafarnaum, waar volgens de traditie, Jezus logeerde in het huis van de schoonmoeder van Petrus.
De opgraving geeft een beeld van de synagoge uit vroegere tijden. Op de berg van de wonderbaarlijke broodvermenigvuldiging met uitzicht op het meer hebben we een indrukwekkende viering gehad.
Na de Middagmaaltijd met brood en ' Petrusvis' zijn we naar Korazim gereden, waar we een opgraving bekeken van een synagoge en een badhuis van bazalt. Louter zwarte lavastenen. Tenslotte hebben we een bezoek gebracht aan het complex van de zusters Franciscanessen met de kerk van de Zaligsprekingen, gebouwd door de Italiaan Barluzzi.
Ter afsluiting maakten we een wandeling vanaf de berg naar het meer.
Jos


  • 20 November 2012 - 19:24

    Marieke :

    Lieve Pelgrims,

    jullie waren vandaag op een bijzondere plek.
    Tenminste het meer heeft voor mij een speciale betekenis.
    Geniet van de belevenissen die jullie nog gaan beleven.

    Liefs Marieke

  • 20 November 2012 - 19:45

    Gerda Harks:

    lieve pelgrims,
    goed nieuws! binnen enkele uren wordt er waarschijnlijk een wapenstilstand afgekondigd!
    Onze vurige wens is dat dit daadwerkelijk gebeuren zal en zal worden nageleefd.
    Ik wens jullie een onbezorgde voortzetting van jullie reis door het mooie Israël toe zoals ik dat heb gehad in 2008.
    Bij het meer van Galilea zagen wij het eerste daglicht na de avond van aankomst. Wat sprookjesachtig met de bouigonville en palmbomen. De tweede ochtend hebben we gezongen in alle vroegte bij het meer. Petrusvis eten en varen op het meer zoals Jezus in die tijd. Een gevoel van heimwee heb ik bij alle herinneringen. Geniet ervan en verlies niet te veel tijd met fotograferen. ( een vrijblijvend en welgemeend advies :-)
    Het gaat allemaal erg vlug. lieve groeten,

  • 20 November 2012 - 20:10

    Huub En Nellie:

    Alleluia ! Ik herinner me dankzij jouw verhaal Jos elke minuut op het meer en vooral de gebedsdienst olv Myriam. Wat was dat geweldig. Dank je wel , nog veel niet verwachte ontdekkingen gewenst .Vandaag een kaarsje in de Willibrorduskerk voor jullie.
    Huub en Nellie

  • 20 November 2012 - 21:21

    Gera:

    Wat een programma, zeg! Ook ik kan niet anders dan mailen over mijn kippenvel en huivering die door me heen gaat bij jullie verhaal over het Meer en de viering...ik mocht daar de lezing van de Zaligsprekingen doen, waar ik nu nog vol van ben. Ik bid en beleef met jullie....
    Een lieve groet aan allen en dank je voor jullie trouwe delen.
    Gera

  • 20 November 2012 - 21:40

    Lionel Collin:

    Heb de verhalen net allemaal gelezen. Het klinkt mooi en indrukwekkend, zoals Israël altijd is. Herinneringen spelen op en ik kan me een heel mooi beeld voorstellen van alle pelgrims die met glinsters in de ogen naar elk nog niet ontdekt stukje cultuur van Israël kijken.
    Met daarnaast natuurlijk de geweldige gids Myriam en haar 'hulpgids' Janny, die genietend naar hun 'schaapjes' kijken terwijl zij samen het heilige land (gelukkig in veiligheid!) aan het verkennen zijn.

    Ik wens jullie allen nog een ongelofelijk mooie, en onvergetelijke pelgrimstocht toe!

    Liefs Lionel, uit het koude en natte Nederland

  • 20 November 2012 - 22:46

    Tonny En Johan Smits:

    lieve mia vd mierden. heel veel plezier geniet ervan. we zijn benieuwd naar je verhalen. dikke kus

  • 20 November 2012 - 22:51

    Gerrit Kros:

    Als ik dit lees word ik weer helemaal stil. Voor mij heeft de viering aan het meer ook een bijzondere betekenis. Tijdens haar ziekte putte Liesbeth daar veel kracht uit. Ik bid voor jullie dat jullie nog veel mooie dingen mogen beleven.

  • 21 November 2012 - 06:26

    Tony Lenatti:

    Deze dag heeft op mij toen de meeste indruk gemaakt. De viering bij het Meer van Galilea maakte bij heel veel mensen zo veel emoties los en voelde ik me zo ontzettend verbonden met hen.
    Een heel fijn gevoel. De groep van 2008 was een behoorlijk grote groep en door deze belevenissen in Israël voel ik me na 4 jaar nog steeds heel bevoorrecht dit te hebben mogen meemaken. Ik heb er veel lieve vrienden aan mogen overhouden, met wie ik af en toe herinneringen kan ophalen.
    Ik teer er als het ware nog steeds op.

    Geniet er allen van, absorbeer alles wat je tegen komt, want voordat je het weet is het weer voorbij.
    Liefs Tony


  • 21 November 2012 - 09:33

    Elle En Ton:

    Beste Pelgrims,
    Jullie verslag doet ons weer denken aan onze reis. vori jaar. Vooral de viering bij het meer van Galilea en de wandeling vanaf de berg naar het meer hebben wij bijzonder ervaren. Hoop dat er toch snel een bestand komt en dat jullie verder een goede en ongestoorde reis zullen hebben.
    Groeten van Elly en Ton

  • 21 November 2012 - 09:57

    Henk En Ellen W.:

    Beste Pelgrims
    Hoe gaat het met jullie? Neem je voldoende rust? Heb je 's avonds nog even tijd om met elkaar te delen? Er is zo veel te zien op 1 dag met zo'n bijzondere reis.
    Heb je nog de klibdassen gezien bij de meer van Galilea. Ze zaten toen bij ons dichtbij en stil te kijken bij de viering. Heb je de kleine crocusjes gezien bij de afdaling van de berg naar het meer.
    Bij al die licht stenen gebouwen valt de opgrtavingen met basaltstenen erg op. Hoe divers is het land Israel. De ene keer rijdt je door rotsachtig gebied dan weer groen en dan weer woestijnachtig.
    Geniet ervan!
    Groetjes Ellen W.

  • 21 November 2012 - 10:18

    Francien:

    Hallo Piet Lahay wat een beleving maken jullie mee, het is heel heftig hoor!
    Zorg goed voor jezelf en neem rust om het allemaal in je te zeugen, als je thuis bent komt het wel weer naar boven.
    Ik wens alle Pelgrims nog een geweldige tijd toe.
    Groetjes Francien Hink

  • 21 November 2012 - 18:47

    Mieke Stevens:

    Beste pelgrims,

    Omdat ik met vakantie was val ik nu pas in jullie reisverhalen.Wat een emoties weer allemaal. Ik voel ze weer zoals vorig jaar. Alles staat nog op mijn netvlies en ik weet dat jullie nog heel erg veel mooie dingen gaan beleven en zien. Het meer van Galilea heeft ook bij mij veel losgemaakt. Ik reis in gedachte met jullie mee en de foto's heb ik er weer bijgehaald.
    Langs deze weg groet ik met name Agnes, Jos, Jeanneke en Lout. Met Myriam, Janny en Wil maken jullie een van de mooiste reizen van je leven!

    Shalom,
    Mieke Stevens

  • 21 November 2012 - 19:03

    Leontine En Harry:

    Wij genieten van alle verslagen.
    Groeten aan Lout Jeanneke Agnes en |Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1171
Totaal aantal bezoekers 37544

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

16 November 2012 - 28 November 2012

Israël reis Parochies Veldhoven 2012

Landen bezocht: