meer van Galilea - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Myriamsisraelreis2012 - WaarBenJij.nu meer van Galilea - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Myriamsisraelreis2012 - WaarBenJij.nu

meer van Galilea

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2012 | Israel, Tiberias

Vandaag vertrokken we via de Jaffapoort naar het Tempelplein en de Klaagmuur. Daar moesten we natuurlijk weer langs een controlepost om op het immens grote Tempelplein te komen, dat aan de ene kant begrensd wordt door de Al Aqsa moskee en aan de andere kant door de koepel van de Rots.Volgens de traditie is Mohammed op die rots via een trap van licht naar de hemel gegaan om daar de Koran te ontvangen. Als je je gedachten de vrije loop laat, herleeft hier de tijd dat Jezus er rondliep .Daarna kwam de Klaagmuur waar vrome Joden op allerlei manieren tot God staan te bidden met daarnaast de diverse groepen die ieder op hun eigen wijze de Bar Mitzwa van hun kinderen vieren.
Daarna vertrokken we via de muur aan de Noordkant richting Tiberias. Onderweg passeerden we de herberg van de barmhartige Samaritaan, die ons i.p.v. met twee denarien verzorgde, met een collectie prachtige mozaieken. Via de doopplaats aan de Jordaan , Quasr al Yahud, en een kort bezoek aan de Romeins-Byzantijnse opgraving in Bet She'an bereikten we ons hotel in Tiberias aan het meer van Galilea.
Piet Lahaije

  • 19 November 2012 - 20:35

    Marieke:

    Lieve Pelgrims,

    Wat maken jullie weer veel mee.
    Ben ook weer veel bezig met mijn eigen reis van 2010.
    Het is zo bijzonder om in de voetstappen van jezus te gaan.

    Liefs Marieke

  • 19 November 2012 - 20:54

    Rianne:

    meer van Galilea, of schoon ik er nog nooit ben geweest, is het een heel bijzondere plek voor mij.
    ons Marieke heeft tijdens haar reis, een beetje as van haar opa en mijn vader in het meer uitgestrooid.
    het voelt goed dat het daar gebeurd is.
    wens jullie een goede nachtrust en ik ga morgen weer met jullie mee op reis.
    veel liefs,
    Kees en Rianne

  • 19 November 2012 - 21:58

    Gera:

    Lieve Israelfamilie, want zo voelt het.

    Dat is bijzonder, de Klaagmuur en de viering van de Bar Mitzwa. Dat heeft zeer diepe sporen in me nagelaten. De Klaagmuur heb ik niet echt durven naderen. Uit respect bleef ik er een stukje vandaan. Mijn gebeden werden toch wel gehoord.
    Jammer dat je als vrouw alleen maar de inwijding kon volgen als je over de scheidingswand kon kijken.
    Eenmaal aan het meer van Galilea krijgt de reis een totaal ander karakter, verstild en verdiept. Toen voelde ik me meer in het land van Jezus. Sta vroeg op en beleef de zonsopgang aan het meer in je uppie. En ik gun je een zonsondergang in de boot op het meer.
    Onderga het allemaal in alle rust....onvergetelijke ervaringen.
    Genieten jullie ook zo van Myriams vieringen ?

  • 19 November 2012 - 22:12

    Harrie En Wil Evers:

    Hallo allemaal fijn om van juliie te horen we kijken elke dag naar uit,
    want we maken er toch een beetje zorgen omdat jullie toch ineen oorlog gebied zitten,
    maar ondanks horen we dat jullie genieten van elke dag.
    Mia we wensen je vooral veel sterkte en geniet er van al dat moois waar je toch naar verlangde.

    Heel veel liefs Harrie en Wil.

  • 20 November 2012 - 12:00

    Frans En Martha Evers.:

    Shalom, Vrede Vreugde Liefde voor jullie allen.

    Wij volgen jullie Reis en zijn blij dat jullie het
    zo goed naar jullie zin hebben in het mooie
    land Israel,dat God voor hen,die daar leven gegeven
    heeft.Wij hopen dan ook dat het Oorlog Geweld
    vlug over mag gaan en jullie je hele programma
    kunnen afmaken.Mia en jullie allen wensen wij
    een hele gezegende Reis.

    Lieve Groeten.Frans en Martha Evers.

  • 20 November 2012 - 17:45

    Thea Coppelmans:

    Aan Myriam en alle pelgrims
    Ik volg de reis elke dag en leef met jullie mee Ik merk wel dat er gedurende deze reis soms wel wat spaninningen zijn maar desondanks lees ik jullie verbondenheid met elkaar en voor elkaar ik steek een kaarsje op en wens iedereen alle goeds en tot ziens in Veldhoven

    Hartelijke groet van Thea

  • 20 November 2012 - 19:05

    Trees Faber:

    Van harte wens ik jullie een mooie bedevaart. IK ben wel eerlijk als ik de berichten op de tv zie dat ik me zorgen maak. hopelijk jullie niet.
    hele hartelijke groeten , Trees Faber

  • 20 November 2012 - 21:52

    Ellen:

    Hoi lieve papsje en natuurlijk alle andere pelgrims,
    Wat een bijzondere belevenis moet het zijn om daar te staan. In gedachten loop ik met jullie mee.
    De foto's vind ik ook al heel bijzonder.
    Wens jullie heel veel plezier!

    liefs,
    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1051
Totaal aantal bezoekers 37561

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

16 November 2012 - 28 November 2012

Israël reis Parochies Veldhoven 2012

Landen bezocht: