voorlaatste dag - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Myriamsisraelreis2012 - WaarBenJij.nu voorlaatste dag - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Myriamsisraelreis2012 - WaarBenJij.nu

voorlaatste dag

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg

27 November 2012 | Israel, Tel Aviv

Verslag terug in Tel Aviv .

De dag van gisteren eindigde heel anders dan verwacht .
We zouden bij aankomst in het Bedoeïenenkamp een kamelentocht maken met dromedarissen met duo-sits. Helaas werd de achterste dromedaris opeens onrustig en gooiden Maria en Mien van zich af. Dus paniek bij ons en ook bij de drijvers. Maria  heeft zich bezeerd maar kon zich nog redden.
Mien echter is heel ongelukkig terecht gekomen en moest direct naar het ziekenhuis . Zij heeft een  hoofdwond  en een breuk in haar bekken. 
Zij voelt zich verder redelijk goed en heeft zelf haar dochter gebeld.
Nu is Wil , onze gids, nog bij haar. Mien  zal niet met ons mee terug kunnen vliegen . Hopelijk wel donderdag , zo niet dan komt haar dochter naar hier. Dat is via de reisverzekering geregeld.

Vandaag hebben wij geruime tijd in en rond het ziekenhuis doorgebracht in Be'er Sheva. Vandaar zijn we, via de Klokgrotten naar Tel Aviv- Jaffa gereden. Helaas hadden we onderweg nog een lekke band. Voor ons heel vervelend maar misschien nog vervelender voor Dani onze chauffeur, die ons  graag zelf naar ons hotel had gebracht. We moesten nu na lang wachten op de vluchtstrook afscheid van hem nemen en in een ander busje met andere chauffeur stappen.
Nu eindelijk weer in het hotel.

Dit zal ons laatste verslag zijn. Morgenmiddag vliegen we terug naar Nederland.
Van hieruit al onze volgers bedankt voor jullie vele en meelevende reacties.
Jos.

  • 27 November 2012 - 22:02

    Gera:

    Zo'n laatste bericht bezorgt me tranen. Ik vertelde al dat ik voor geen goud op zo'n onvoorspelbare bultenrug klim..
    Ik wens Mien nabijheid en liefdevolle zorg en jullie allemaal vrede met alles en alle goeds.
    Dag lieverds.
    Tot vrijdagavond
    Gera

  • 27 November 2012 - 22:03

    Marieke:

    lieve pelgrims,

    Dat is zeker schrikken voor mien.
    hopelijk kan ze er goed van herstellen.
    geniet toch nog van de laatste nacht en ochtend in israel.
    morgenavond komen we jullie verwelkomen en al de eerste verhalen horen.
    ik heb het idee dat ik zo wel met jullie meegeleefd heb.
    liefs marieke

  • 27 November 2012 - 22:03

    Gerda Harks:

    Beste pelgrims
    Dat was erg schrikken denk ik voor jullie, maar ook voor ons. Wat vreselijk jammer dat er iemand naar het ziekenhuis moest. Wat is er veel om jullie heen gebeurt. Van harte hoop ik dat jullie de laatste uren in Israël als heel goed zullen ervaren en wens jullie een veilige reis toe naar huis. Morgenavond hopen we jullie weer welkom te kunnen heten in de Jozefparochie. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en zal extra blij zijn jullie weer te zien. Wel thuis!

  • 27 November 2012 - 22:15

    Lidwien:

    Wat een vervelend einde van de mooie reis. Veel sterkte en vooral een veilige terugreis. Pap en mam: Tot vrijdag!

  • 27 November 2012 - 22:22

    Rianne:

    lieve Pelgrims,

    de laatste avond in Israel,
    met een andere afloop dan gedacht en gehoopt.
    wat zal dat schrikken zijn geweest, voor Mien en voor jullie.
    als jullie haar nog spreken wens haar maar heel veel beterschap en een heel goed herstel.
    morgen een goede terugvlucht en we zien elkaar morgenavond op het kerkplein bij de H. Jozefplein.
    ik zal heel blij zijn als ik jullie weer zie.
    dank je wel voor het mee laten beleven van jullie belevenissen in Israel. het was net of ik mee op reis was, ondanks dat ik er nog nooit ben geweest, het land alleen maar ken van de verhalen en de foto's.
    Shaloom en tot morgen,
    veel liefs, Kees en Rianne

  • 27 November 2012 - 23:20

    Carolien :

    dat is wel een naar einde van zo'n inspirerende reis. sterkte, goeie terugreis en veilige thuiskomst.
    carolien

  • 28 November 2012 - 06:28

    Tony Lenatti:

    Ik schrok me een ongeluk, want ontzettend voor Mien, maar ook voor jullie, want wat zullen jullie geschrokken zijn.

    Voor vandaag een goede vlucht terug naar huis en waarschijnlijk ben ik er ook vanavond, om jullie te verwelkomen.

    Als jullie Mien nog spreken wens haar sterkte.
    Tot vanavond
    Gr. Tony

  • 28 November 2012 - 07:52

    Hetty:

    ohhhh, wat erg!
    Hebben jullie het zo goed gemaakt met z'n allen gebeurd er zoiets en moet er iemand achterblijven!
    Ik hoop dat Mien snel vervoerd kan worden en snel naar huis kan.
    En voor jullie allen, goede terugreis en tot gauw.
    Groeten aan allemaal,
    Hetty

  • 28 November 2012 - 09:44

    Renate:

    Hallo Agnes en Jos,

    Wat een mooie verhalen heb ik mogen lezen. En wat een indruk moet dat op jullie hebben gemaakt. Iets om nooit, maar dan ook nooit te vergeten (lijkt me).
    Wel erg sneu van jullie reisgenote. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

    Goede terugreis en tot gauw.

    Gr. Renate

  • 28 November 2012 - 09:44

    Renate:

    Hallo Agnes en Jos,

    Wat een mooie verhalen heb ik mogen lezen. En wat een indruk moet dat op jullie hebben gemaakt. Iets om nooit, maar dan ook nooit te vergeten (lijkt me).
    Wel erg sneu van jullie reisgenote. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

    Goede terugreis en tot gauw.

    Gr. Renate

  • 28 November 2012 - 09:44

    Renate:

    Hallo Agnes en Jos,

    Wat een mooie verhalen heb ik mogen lezen. En wat een indruk moet dat op jullie hebben gemaakt. Iets om nooit, maar dan ook nooit te vergeten (lijkt me).
    Wel erg sneu van jullie reisgenote. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

    Goede terugreis en tot gauw.

    Gr. Renate

  • 28 November 2012 - 09:44

    Renate:

    Hallo Agnes en Jos,

    Wat een mooie verhalen heb ik mogen lezen. En wat een indruk moet dat op jullie hebben gemaakt. Iets om nooit, maar dan ook nooit te vergeten (lijkt me).
    Wel erg sneu van jullie reisgenote. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

    Goede terugreis en tot gauw.

    Gr. Renate

  • 28 November 2012 - 11:16

    Peter En Elisheva:

    Lieve mensen,
    Dat was een ongelukkig einde van de reis. We hopen dat Mien goed opgevangen is in het Soroka ziekenhuis.
    Het is vast niet makkelijk daar te zijn, de taal niet te kennen, en maar hopen dat je goed gerepareerd wordt.
    Wij weten dat het een heel goed ziekenhuis is. Hopelijk was ook de hulpvaardigheid voldoende.
    Heel veel groeten aan jullie allen

    Peter en Elisheva

  • 28 November 2012 - 11:31

    Diny En Jac:

    verschrikkelijk als zoiets gebeurd
    heel veel sterkte.wij hopendat jullie een gede thuisreis hebben
    en daarna ook voor Mien .
    groetjes.Diny

  • 28 November 2012 - 12:09

    Frans En Martha Evers:

    Wij willen iedereen die gezorgd heeft dat wij jullie Reis zo mooi hebben kunnen volgen,
    heel hartelijk danken,jammer dat er op het laatst nog een ongeluk gebeurde met Maria en Mien.
    Wij wensen Mien van Harte Beterschap en een goed herstel.Wij zien onze Zus en Schoonzus
    Mia v.d.Mierden graag weer in haar oude doen en weer vol met mooie verhalen.
    Shalom en een goede terug Reis.
    Hartelijke Groet, Frans en Martha Evers.

  • 28 November 2012 - 16:42

    Els Van Den Brink-van Der Mierden:

    Hallo allemaal

    Dat is even schrikken wat ik nu lees ben er stil van,heel veel beterschap voor die mevr. en alsnog een veilige terugweg .
    Ook ik wil degene die deze reis voor mijn moeder en alle anderen zo geweldig hebben gemaakt van harte bedanken.
    Ze zal hier ongetwijfeld nog zeeeeeeeeeeer lang van nagenieten net als jullie allemaal.

    Gr. Els van den Brink

  • 28 November 2012 - 19:48

    Riky Van Nostrum:

    Hallo Israelreizigers,
    m.n. Myriam en Janny,
    Ik herinner me de tocht met de kamelen ('08) als wel een beetje spannend, toch bijzonder;
    we hebben er mooie foto's van.
    Jullie herinnering daaraan zal een heel andere zijn, maar het geheel van jullie reis is natuurlijk onvergetelijk. Onze gedachten gaan nu ook weer terug naar toen; naar die avond, Myriam, toen Karel naar het ziekenhuis moest en jij met ons meeging; de zorg en hulp van jullie en het meeleven van de hele groep zullen wij niet licht vergeten . Gelukkig was het toen niet zo ernstig en misschien valt het nu ook wel mee, maar is toch weer een zorg voor jou om de goede afloop. Die zorg voor elkaar, dat doet goed! Daarom wensen wij jullie allemaal een prettige thuisreis:
    Karel en Riky.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Nov. 2012
Verslag gelezen: 888
Totaal aantal bezoekers 37551

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

16 November 2012 - 28 November 2012

Israël reis Parochies Veldhoven 2012

Landen bezocht: