Elia en de berg Carmel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Myriamsisraelreis2012 - WaarBenJij.nu Elia en de berg Carmel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Myriamsisraelreis2012 - WaarBenJij.nu

Elia en de berg Carmel

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg

22 November 2012 | Israel, Jeruzalem

Volgers van onze bedetocht.

Om acht uur vertrokken we naar een grote opgraving Megida, speciaal om de waterwerken met de watertunnel diep onder de grond te zien. Daarna gingen we verder naar het Carmel gebergte. Op het dakterras van het grote complex van de Carmelieten werd gelezen uit het oude testament over de profeet Elia. Volgens het verhaal van de profeet wordt na het paasmaal de deur geopend om Elia binnen te laten.
Nu 2000 jaar na Christus zetten, wij na het avondmaal de deur open voor God om hem binnen te laten. Verschillenden onder ons ervaren dat ook zo. Dit is het heilzame resultaat van onze bedetocht.
Hier ervaren wij in de stilte van de avond:God met ons. Dat wij dit ons verdere leven mogen blijven ervaren.
Bedevaartganger Peter.

  • 22 November 2012 - 20:35

    Marieke :

    Lieve Pelgims,

    Wat beleven jullie weer veel.
    Het lijkt alsof jullie in Israel dichterbij God zijn.
    Ik beleef mijn reis van 2010 weer opnieuw en had graag ook in Israel willen verblijven.

    Liefs Marieke

  • 22 November 2012 - 21:30

    Gera:

    Oei, weinig of geen herinnering aan deze dag, wel iets in verband met Elia, maar dat kan ik niet zo gemakkelijk delen.
    Ik wil wel zeggen dat mijn reacties een paar dagen stoppen, want Henk en ik gaan op vormingsweekend van Encounter. Ja, ja, nog altijd nodig , ook op onze leeftijd. Altijd de moeite om aan relatie te werken.
    Tot zondagavond. Mooie dagen !
    Gera

  • 22 November 2012 - 22:20

    Lidwien:

    Lieve pap, mam en reisgenoten,

    Wat is het ontzettend leuk om dagelijks jullie berichten te lezen! Wat een enthousiasme straalt ervan af! En ikke maar werken....;-)


    Als thuisblijver is het extra fijn om zo regelmatig van jullie t horen, nu er politieke onrust is. En ik moet zeggen: een wapenstilstand is altijd erg fijn, maar zeker als het gaat om een land waarin je eigen ouders op reis zijn!

    Geniet ervan,
    Liefs,
    Lidwien

  • 23 November 2012 - 08:58

    Wieke:

    Fijn om te lezen dat je in de stilte van de avond God met jullie ervaart. Het zal een bevestiging zijn van wat je altijd al voelde. ....God is met ons, wij zijn met God.

    Pap en mam wat geweldig dat jullie deze reis voor de tweede keer mogen meemaken!

  • 23 November 2012 - 09:46

    Ankie:

    Lieve Jeanneke en Lout (en begrijp ik nou dat Jos en Agnes er ook bij zijn?) en verdere pelgringangers,
    Het eerste wat ik doe nadat ik mijn hondje heb uitgelaten, is jullie reisverslagen lezen en de foto's bekijken.
    Op afstrand reis ik een beetje met jullie bijzondere tocht mee.
    God zo dichtbij te voelen naast de onrust in het land moet toch ook een vreemde ervaring zijn, lijkt mij.
    Nog heel goede dagen gewenst en ik blijf jullie volgen.
    Liefs,
    Ankie.

  • 23 November 2012 - 17:14

    Laura En Pieter:

    Hallo mam, Myriam en de rest,

    Leuk om zo al jullie verhalen te lezen. Er komen wel wat herrineringen terug zo!
    Wij zijn weer heel erg benieuwd naar de verhalen/verslagen wanneer jullie terug komen.

    Veel succes en plezier nog,

    Laura en Pieter

  • 23 November 2012 - 17:33

    Els Bazelmans:

    Lieve Israël reizigers,

    gelukkig dat er een wapenstilstand is afgekondigd in Israël en dat er geen slachtoffers meer vallen! Weer rust voor alle betrokkenen, dus ook voor jullie, want het moet toch wel een spannend vertrek voor jullie geweest zijn! Geniet nu extra van de prachtige reis die jullie maken!

    Nog hele mooie dagen gewenst en groeten,
    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 37562

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

16 November 2012 - 28 November 2012

Israël reis Parochies Veldhoven 2012

Landen bezocht: